لیست قیمت 25مدل بهترین دریل چکشی [پرفروش] برای عبور از بتن

برای شما هم این سوال پیش آمده که فرق دریل معمولی و دریل چکشی در چیست؟

دریل مهمترین ابزار سوراخکاری که وجود آن در خانه یا محل کار مهم است .یکی از ویژگی هایی که در سوراخکاری دیوار با مصالح سخت و بتن نیاز است قابلیت چکشی دریل می باشد. برای متریال سخت مانند بتن،دریل چکشی علاوه بر چرخاندن مته به آن ضربه نیز وارد می کند و سوراخ کردن آن را راحت تر می کند. یعنی دریل چکشی با وارد کردن تعداد ضربه های بالا و پی در پی در هر دقیقه به مته و در نتیجه  به جسم مورد نظر قدرت سوراخکاری را بیش تر و این کار را ساده تر می کند.

فرق دریل معمولی و دریل چکشی چیست؟ این دو محصول از لحاظ ساختار فنی باهم متفاوتند اما تفاوت‌های اصلی مورد توجه بیشتر کاربران ،نحوه استفاده و کارکرد آنهاست. در دریل معمولی مته فقط در حال چرخیدن است و تنها حول محور طولی خودش حالت دورانی دارد ،در صورتی که دریل چکشی علاوه بر حرکت مته حول محور خودش، همواره در حال ضربه وارد کردن به نوک مته نیز می‌باشد.

دریل چکشی چیست؟

دریل چکشیبا وجود اینکه قابلیت دریل چکشی در سوراخ کاری بالاتر است اما دریل معمولی به دلیل سرعت بالاتر و همچنین تمرکز نیرو برای سوراخ کاری‌ های دقیق ‌تر برای سطوح نرم تر گزینه مناسب‌تری است.

در کل دریل چکشی علاوه بر قابلیت سوراخ کاری با قطر و عمق بیشتر،برای سوراخکاری متریال سخت مانند فولاد، آجر، سنگ و بتن کاربرد بیشتری دارد. دریل چکشی علاوه بر چرخاندن مته به آن ضربه نیز وارد می کند یعنی دریل با وارد کردن تعداد ضربه های بالا و پی در پی در هر دقیقه به مته و در نتیجه  به جسم مورد نظر قدرت سوراخکاری را بیشتر و این کار را ساده تر می کند.

تعداد ضربه در دریل چکشی متفاوت است اما حداقل 1000 ضربه در دقیقه و یا می تواند تا ده ها هزار ضربه نیز در انواع مختلف افزایش یابد،اما مدل های معمولی حدود 3000 ضربه در دقیقه وارد می کنند.این حالت چکشی در دستگاه های چکش تخریب نیز برای تخریب کاربرد دارند.

نکته مهم در مورد دریل هایی که حالت چکشی دارند قابلیت انتخاب بین دو حالت چکشی و معمولی و قابلیت تعیین دور و تنظیم آن است. به طور معمول روی دریل یک دکمه یا کلید قرار داده شده که با فشردن و یا حرکت دادن آن متناسب با مدل دریل می توانید حالت ضربه ای را فعال و یا غیر فعال کنید.

حالت چکشی در واقع یک ویژگی می باشد و سایر اجزای دریل با خاصیت چکشی می تواند مانند دریل معمولی باشد. برای استفاده از دریل با حالت چکشی بهتر است که از یک پایه و یک دسته جانبی نیز استفاده کنید تا در هنگام کار بتوانید تعادل خود را در زمان سوراخکاری داشته باشید.

دریل هایی که قابلیت چکشی دارند مانند انواع دیگر دریل می توانند از نوع برقی یا شارژی باشند. برای خرید دریل شارژی چکشی باید به قدرت دریل و نیز تعداد ضربه هایی که در هر دقیقه وارد می کند توجه نمایید.

 

اجزای تشکیل دهنده دریل چکشی

  • موتور: مهم ترین اجزای تشکیل دهنده دریل چکشی، موتور آن می باشد که به دو نوع موتور چکشی و یا موتور گیربکسی تقسیم می شود و هر یک از این موتورها کاربرد ویژه ای دارد.

  • سه نظام : دو نوع سه نظام آچارخور و سه نظام اتوماتیک وجود دارد. سه نظام های آچارخور به وسیله آچار مخصوصی که دارند باز و بسته می شوند، در صورتی که سه نظام های اتوماتیک به وسیله دست باز و بسته می گردند.
  • مته : یکی از اجزای ثابت تمامی دریل ها از جمله دریل چکشی مته است.
  • دکمه  کنترل سرعت یا دیمر: به وسیله کلید دیمر یا کنترل سرعت می توان سرعت گردش مته را برای انجام کارهای مختلف تنظیم کرد.
  • دیگر اجزای تشکیل دهنده دریل چکشی می توان به دکمه چپ گرد و راست گرد ،دسته نگه دارنده،قفل سوئیچ، دکمه خاموش و کیف محافظ اشاره کرد.

 

انواع دریل چکشی

دریل چکشی در دو نوع برقی (سیم دار) و شارژی (بدون سیم)در بازار موجود است.

دریل چکشی برقی و شارژیمتداول ترین نوع دریل چکشی از نوع سیم دار یا برقی می باشد .به علت تامین انرژی مورد نیاز از برق شهری دارای قدرت و توان بسیار بالاتر و البته قیمت خیلی کمتر از دریل شارژی دارد.

 در صورتی عدم دسترسی به برق دریل چکشی شارژی کارایی زیادی دارد واکثر برندها باتری اضافی درکنار شارژر دریل ارائه میدهند که زمان کار با دریل شارژی را افزایش میدهد وجهت سفت کردن پیچ بر روی سطوح مختلف کارایی دارد که کاربر می تواند به صورت دلخواه توسط یک دکمه که بر روی دریل تعبیه شده است از قابلیت چکشی دریل نیز استفاده کند.

 

نکات مهم خرید دریل چکشی

قدرت دریل چکشی

موتور را می‌توان یکی از مهمترین قسمت های یک دریل چکشی معرفی کرد که انواع مختلفی دارد. موتور دستگاه عامل تعیین کننده سرعت و نیروی چرخشی است، همچنین با بالا رفتن سرعت، تعداد ضربه نیز بالاتر می‌رود. در دریل‌های چکشی قابلیت تنظیم میزان و قدرت ضربه وجود ندارد و قدرت دستگاه بر حسب وات جزو مشخصات اصلی دریل چکشی است. هم چنین سرعت در حالت آزاد نیز، بر حسب دور بر دقیقه بیان می‌شود. میزان سوراخ‌کاری و عمق آن نیز به طور مستقیم به میزان توان دستگاه بستگی دارد.

سه نظام دریل

بعد از موتور دریل ، مهم‌ترین بخش این ابزاربرقی سه‌نظام آن است.این بخش علاوه بر انتقال نیروی موتور ، وظیفه‌ نگه‌داشتن مته را هم در دریل چکشی بر عهده دارد.به طور کلی سه نظام‌های موجود در بازار همگی دارای سه فک مجزا بوده و در دو نوع آچار خور و اتوماتیک ارائه می‌شوند. سه نظام ‌های اتوماتیک برای مصارف خانگی و مواقعی که به نیروی کمتری نیاز است به‌ کار می‌رود و در صورت نیاز به سوراخ‌ کاری ‌های سنگین و مصارف کارگاهی سه نظام های آچارخور مناسب‌تر هستند. میزان ظرفیت سه نظام نیز بر حسب میلیمتر بیان می‌شود و نشانگر بزرگترین سایز مته‌ای است که قابلیت جای‌ گذاری در سه نظام را دارد.

برقی یا شارژی بودن دریل

متداول ترین و ارزانترین دریل چکشی نوع برقی است ولی دریل شارژی همیشه برای استفاده آسان تر است. اما نداشتن باتری اضافی و یا شارژر ممکن است باعث توقف کار و اتلاف وقت شود. مهم است که بر اساس اولویت کارتان نسبت به انتخاب دریل شارژی یا برقی اقدام نمایید.

قیمت دریل چکشی

 در محدوده قیمت های مختلف دریل های چکشی زیادی در بازار وجود دارند. با توجه به برند، قابلیت ، جنس بدنه و کیفیت و اهداف شما و مهمترین آن نوع گارانتی،قیمت ها متفاوت خواهد بود.

دریل چکشی بزرگ

 وزن و جثه دریل در هنگام کار بسیار مهم است حتما قبل از خرید به نحوه کارکرد با دریل بصورت افقی و یا عمودی بودن و توان خودتان برای نگه داشتن دریل در آن حالت توجه نمایید. دریل چکشی بزرگ بیشتر برای تخریب بکار میرود.

ویژگی های اضافی دریل چکشی

 قابلیت تنظیم سرعت و تعداد ضربات حالت چکشی ، دسته های جانبی با ارگونومیک وپایه نگه دارنده و داشتن لامپ روی دریل

 

فرق دریل چکشی با دریل گیربکسی 

فرق دریل چکشی با گیربکسی

هدف اصلی دریل چکشی سوراخ کاری بر سطوح سخت و محکم مانند بتن ، سنگ ، آجر و سیمان و فلز می باشد.

اما عملکرد دریل گیربکسی فقط بصورت چرخشی است و هیچ ضربه ای به مته وارد نمیکند و این نوع دریل برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگ و بلند در سطوح سختی مانند بتن و سیمان و گچ و. .. بکار میرود و عملا مانند دریل پیچ گوشتی معمولی ولی با قدرت فوقا العاده زیاد هستند و در سوراخ کاری همانند دریل چکشی کاربردی نیستند و در صورت استفاده طولانی مدت سوراخ کاری به دستگاه فشار و آسیب وارد می شود.

چه نوع دريل چکشی برای سوراخکاری در بتن مناسب است؟

براي حفر سوراخ در بتن، بهترين نوع دريل چکشی برقی است که دارای قدرت و توان بالا و قابليت چکش زدن می باشد. دريل چکشی برقی با قدرت بالا مي‌تواند به راحتي از بتن عبور کند و سوراخی را در آن ايجاد کند و با قابليت چکش زدن، مي‌تواند به راحتي بتن را شکسته و يا تخریب کند.

نکات ایمنی هنگام استفاده از دریل چکشی

دریل چکشی بیشتر برای سوراخ‌ کاری مصالح ساختمانی به‌کار می‌رود، بنابراین در هنگام سوراخ‌کاری دیوار باید ازمسیر سیم برق در دیوار مطمئن شد، زیرا در صورت برخورد با سیم برق فعال، علاوه بر آسیب دیدن احتمالی دستگاه ممکن است خود کاربر دچار برق گرفتگی شود. در هنگام استفاده از دريل چکشی دسته آن را با قدرت نگه داريد و آن را به سمت سطحی که مي‌خواهيد سوارخ کنيد، هدايت کنيد. در صورتی که میخواهيد سطحی را تخریب و يا چکش بزنيد، از قابليت چکش زدن دريل چکشی استفاده کنيد.

نکات ایمنی دریل چکشیعلاوه بر رعایت سایر نکات ایمنی در به ‌کارگیری ابزارهای برقی مانند استفاده از دستکش و عینک ایمنی،از آنجایی که موتور الکتریکی دریل از نوع آرمیچر و بالشتک است که با ذغال ،استارت فعال می‌شود و ذغال دستگاه مصرفی و به مرور زمان خورده می‌شود، در صورت خاموش شدن دریل در حین کار یا تاخیر در روشن شدنش باید ذغال ها را چک کنید و اگر دچار مشکل بودند، هردوی آنان را با هم تعویض نمایید. برای نگهداری دريل چکشی آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنيد و برای تعمير دريل چکشی از تعميرکاران مجرب و متخصص استفاده نمایید.

 

لیست قیمت برترین و پرفروش ترین های دریل چکشی در بازار

دریل چکشی ماکیتا ، دریل چکشی رونیکس ، دریل چکشی ادون ، دریل چکشی بوش ، دریل چکشی توسن ،دریل چکشی رابین ، دریل چکشی دیوالت ، دریل چکشی هیوندایی

 

دریل چکشی ماکیتا مدل HP1230

دارای یک موتور پرقدرت با توان 400 وات که سرعت گردش آن بین 0 تا 2900 دور در دقیقه است .دریل چکشی ماکیتا دو حالته با قابلیت ساده و چکشی می باشد که می توانید سوراخی به قطر 10، 12 و 15 میلی متر به ترتیب در فلزات، بتن و چوب ایجاد کنید.تعداد ضرباتی دریل چکشی ماکیتا HP1230 می تواند به سطح وارد کند حدود 31900 دور در دقیقه است.

  • دارای موتور و چرخ دنده ی آلومینیومی
  • دارای موتور دیمردار

دریل چکشی رونیکس مدل 2211

دارای موتوری با قدرت 600 وات که حداکثر قطر سوراخ کاری توسط دریل چکشی رونیکس 2211 در چوب 25 میلی متر و در فلز 13 میلی مترمی باشد. وزن 1.75 کیلوگرم و سرعت گردش آزاد آن 3000 دور در دقیقه است. قفل سوییچ و قابلیت کنترل سرعت دارد که می توان برای سوراخ کاری در سطوح مختلف سرعت را زیاد و کم کرد.

  • مجهز به آرمیچر و بالشتک های صنعتی
  • طراحی و ساخت ارگونومیک

دریل چکشی بوش مدل GSB-550

  • موتور پرقدرت 550 وات
  • سه نظام آچاری 13 میلی متری
  • نرخ ضربه در حالت چکشی 41800 ضربه در دقیقه
  • طراحی ارگونومیک و خوش دست
  • طول عمر زیاد
  • مجهز به کلید دیمر دار

دریل چکشی توسن مدل 0022D

سرعت گردش دریل چکشی توسن 0 تا 2800 دور در دقیقه و قابل تنظیم دارای موتور 750 وات که دسته ارگونومیک آن با پوشش ضد تعریقی که دارد مانع از خستگی کاربر در طولانی مدت می شود. تعداد ضرباتی که دریل چکشی 0022D توسن می تواند وارد کند 44800 ضربه در دقیقه می باشد.

  • دارای سه نظام آچاری 13 میلیمتری
  • دارای قفل کن کلید برای سهولت در کار مداوم
  • دارای سیستم ضربه زن قدرتمند

دریل چکشی بوش مدل GSB 1300

مجهز به یک موتور قدرتمند 530 واتی با سرعت گردش 2800 دور در دقیقه که سرعت دریل توسط کلید دیمر قابل تنظیم است.دریل چکشی بوش GSB 1300 می تواند در حین دریل کاری 41600 ضربه در دقیقه به سطح وارد کند.

  • دارای کلید گازی (کنترل سرعت الکترونیکی)
  • مجهز به سه نظام آچاری 13 میلیمتری
  • قابلیت چپ گرد – راست گرد

دریل چکشی کنزاکس مدل KID-2321

  • وزن:۲۶۵۰ کیلوگرم
  • ویژگی‌های دریل چکشی :سیستم گردش چپ‌گرد-سیستم گردش راست‌گرد
  • قابلیت کنترل سرعت
  • قفل سوییچ

دریل چکشی ماکیتا مدل M0801K

دریل ضربه ای ماکیتا با قدرت 500 وات کار می کند و حداکثر سرعت گردش آن 2900 دور دردقیقه که حداکثر قطر سوراخ کاری با دریل چکشی ماکیتا M0801K در فلزات 13 میلی متر،در بتن 16 میلی متر و در چوب 20 میلی متر میباشد. مناسب برای مصارف کارگاهی، صنعتی ،نیمه صنعتی و خانگی است.

  • دارای فن خنک شونده کارآمد
  • وزن کم و ابعاد مناسب جهت استفاده‌های طولانی مدت
  • مجهز به دسته کمکی با قابلیت چرخش 360 درجه

 

دریل چکشی دیوالت مدل DWD024K

مجهز به موتور پرقدرت 750 وات است و سرعت گردش آن 2800 دور در دقیقه،حداکثر قطر سوراخی که می توانید با دریل چکشی دیوالت DWD024K در فلز، مصالح ساختمانی و چوب ایجاد کنید به ترتیب 13، 13 و 25 میلی متر می باشد. دارای طراحی ارگونومیک که مانع از خستگی کاربر می شود،بسیار خوش دست و سبک بوده و کار با آن راحت می باشد.

  • چپگرد و راستگرد
  • حداکثر نیروی گشتاور 8.6 نیوتن متر
  • کلید الکترونیک دیمردار

دریل چکشی هیوندایی مدل HP9013

با روشن شدن دریل سه نظام با سرعتی از 0 تا 2700 دور در دقیقه به گردش در می آید تا عمل سوراخ کاری با موتور 900 وات انجام شود. دریل چکشی هیوندایی مدل HP9013 می تواند سوراخی با ظرفیت 13 میلی متر در فلزات و مصالح ساختمانی و 25 میلی متر در چوب ایجاد کند.

  • دارای میله تنظیم عمق دلخواه سوراخکاری
  • مجهز به دسته جانبی 360 درجه جهت سهولت در کار
  • طراحی جمع و جور و راحتی در استفاده

دریل چکشی رونیکس کد 2214

یک سه نظام آچاری 13 میلی متری بر روی دریل ضربه ای رونیکس 2214 نصب شده است که حداکثر قطر مته کاری توسط آن در فلزات 13 میلی متر و در چوب 25 میلی متر می باشد. دریل 2214 رونیکس با توانی معادل 750 وات کار می کند و سرعت گردش سه نظام از 0 تا 2800 دور در دقیقه است.

  • استفاده از آرمیچر و بالشتک های صنعتی با استاندارد CE
  • مجهز به کلید قفل کن در حالت روشن
  • مجهز به دسته گردان اتوماتیک با قابلیت چرخش 360 درجه

 

دریل چکشی نووا مدل 2230

  • ویژگی‌های دریل چکشی :سیستم گردش چپ‌گرد-سیستم گردش راست‌گرد

  • قابلیت کنترل سرعت

  • قفل سوییچ

  • ولتاژ :220 ولت

  • منبع تغذیه :برق

  • اقلام همراه کالا :خط کش، دسته، آچار، زغال

دریل چکشی ادون مدل ID13-HYL1135

موتور قدرتمند 850 واتی در دریل چکشی ادون سرعت چرخش 2800 دور بر دقیقه را به وجود می آورد، همچنین قطر سه نظام این دریل 1.5 الی 13 میلی‌متر می باشد. حداکثر توان سوراخ کاری در فلز 10 میلی متر و در مصالح 13 میلی متر و در چوب 25 میلی متر است .

  • سیستم گردش راست گرد-چپ گرد
  • قابلیت کنترل سرعت دارد
  • سرعت در حالت آزاد: 2800 دور بر دقیقه
  • قفل سوییچ دارد

دریل دی سی ای مدل AZJ-16

دارای توانی معادل 710 وات می باشد که سرعت گردش سه نظام در بالاترین حالت 3000 دور در دقیقه است. دریل دی سی ای AZJ-16 مجهز به قفل کن سوئیچ برای کار طولانی مدت توسط کاربر و قابلیت کنترل سرعت آن می باشد.

  • دارای کیف حمل
  • سه نظام از نوع آچاری
  • سیستم گردش راست گرد-چپ گرد

دریل چکشی کرون مدل CT10129

  • دسته نرم با طراحی ارگونومیک
  • دارای موتور پرقدرت 750 وات و کارآمد
  • عملکرد آسان دکمه تغییر حالت
  • دارای قفل سوییچ
  • دارای قابلیت راستگرد و چپگرد
  • سرعت گردش آزاد 2800 دور در دقیقه
  • سه نظام آچاری 13 میلی متری

دریل چکشی رابین مدل R1015

دریل رابین با توان 810 وات قابلیت به گردش درآوردن سه‌نظام را تا 2800 دور در دقیقه را دارد.سرعت دریل چکشی رابین R1015 با استفاده از دیمر کلید پاور تنظیم می‌شود و کاربر می‌تواند در هنگام مته کاری سطوح لغزنده (کاشی و سرامیک ) در ابتدا از دور پایین جهت سوراخکاری استفاده نماید تا مته بر روی سطح کار لغزش نکند.

  • مجهز به دسته جانبي گردان 360 درجه ارگونوميك
  • داراي نيم تنه فلزي جهت انتقال بهتر حرارت دستگاه
  • كنترل سرعت گردش با ميزان فشار به شستي

دریل چکشی اکتیو مدل AC2213-MC

با استفاده از دریل چکشی اکتیو مدل AC2213-MC می توانید سوراخی با قطر 13 در فلز، 16 در بتن و 20 میلی متردر چوب ایجاد کنید.دارای قفل کن کلید برای کار به صورت مداوم به همراه یک دسته گردان 360 درجه می باشد.

  • طراحی ارگونومیک جهت راحتی کاربر
  • مجهز به موتور قدرتمند 650 وات
  • سرعت گردش آزاد 2800 دور در دقیقه
  • سیستم گردش چپ گرد-راست گرد

دریل چکشی رونیکس مدل 2260

قطر سه نظام دریل رونیکس 13 میلی متر و آچارخور است.دریل چکشی رونیکس 2260 موتوری با توان 750 وات دارد که میتواند با سرعت 3100 دور در دقیقه به گردش درآورد و دارای خط کش عمق سنج بسیار کارآمد می باشد.

  • مجهز به دیمر الکترونیکی جهت کنترل سرعت
  • مجهز به آرمیچر و بالشتک های صنعتی تولید شده با استاندارد CE
  • مجهز به دسته گردان ارگونومیک 360 درجه

دریل چکشی رابین مدل R1003

دارای توان 650 وات و با سرعت چرخش 2800 دور در دقیقه و برای انجام کارهای سبک تا نیمه سنگین مناسب است.دریل چکشی رابین مدل R1003 دارای سه نظام آچار خور 13 میلی متری است.

  • کنترل سرعت گردش با میزان فشار به شستی
  • کلید الکترونیک راست‌گرد / چپ‌گرد، ضد غبار مطابق با استاندارد TUV
  • دارای دکمه قفل کن کلید در وضعیت روشن

دریل چکشی رونیکس مدل 2250

دریل رونیکس مجهز به یک موتور 850 وات قدرتمند با دوام بالا که متشکل از آرمیچر و بالشتک صنعتی تولید شده توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و مطابق با استاندارد CE می باشد. دریل چکشی رونیکس 2250 می تواند با سرعت گردش تا 3000 دور در دقیقه به سوراخکاری بپردازد.

  • مجهز به دسته جانبی با قابلیت چرخش 360 درجه با طراحی ارگونومیک
  • دارای سیستم گردش راست گرد- چپ گرد
  • دارای قفل سوییچ
  • دارای کلید دیمر برای کنترل سرعت

مجموعه 26 عددی دریل چکشی شارژی کریتور مدل Technology of Japan

  • ویژگی‌های دریل :سیستم گردش چپ‌گرد، سیستم گردش راست‌گرد، قابلیت کنترل سرعت

  • ولتاژ :18

  • منبع تغذیه :باتری

  • یچ گوشتی، کاور، کیف، مته، سر پیچ گوشتی، شارژر، باتری اضافه

دریل چکشی رابین مدل 1050W

  • وزن:۳.۲ کیلوگرم 
  • ویژگی‌های دریل چکشی :سیستم گردش چپ‌گرد
  • سیستم گردش راست‌گرد
  • قابلیت کنترل سرعت
  • قفل سوییچ
  • ولتاژ:۲۲۰ ولت
  • منبع تغذیه: برق
  • مشخصات سه نظام:۱۳ میلی متر آچار خور
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.